Geyve Han


FOTOĞRAFLAR

MEKAN DETAYLARI

Bursa Tarihi Hanları – Geyve Han

turkce   Hacı İvaz Paşa tarafından 15. yüzyılda Yeşil Cami’ne gelir sağlamak amacıyla yaptırılıp, Çelebi Sultan Mehmed’e hediye edilmiştir. Önceleri Lonca Hanı olarak da anılan Geyve Hanı, 2007 yılında Osmangazi Belediyesi tarafından restore ettirilmiştir. Yapıda, kare planlı avlunun çevresine sıralanan revaklar ile bunlara açılan odalar bulunur. Alt katta yirmi altı, üst katta ise otuz oda bulunmaktadır. Bugün de ticari faaliyetlerin sürdüğü hanın ortasında bir de şadırvan yer almaktadır.

İNGİLİZCE

ingiltere   Hacı İvaz Paşa got it built at 15th Century to provide income for Green Mosque and then it was given to Çelebi Sultan Mehmed. In 2007, Osmangazi Municipality restored Geyve Caravansary, which was called as Lonca (Guild) Caravansary earlier. There are cloisters, which are lined around atrium, and rooms, which are opened to those cloisters, in the structure. There are twenty-six rooms at the ground floor and thirty rooms at the top floor. There is a water-tank with a fountain in the middle of the Caravansary that commercial activities still continue today.

MEKAN YORUMLARI

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir



Google Maps'te aç - Yol tarifi al




Bursa Panorama
www.3dbursa.com - Tüm hakları saklıdır.
Panoramik kent tanıtım portalı



Yeni Yalova Yolu 4km. BUTTİM K.12, D.1635 Osmangazi / BURSA
Tel: 0532 407 21 96 - 3dbursa [at] gmail.com

facebook twitter google rss